torsdag 3 juli 2014

Sonja i fönstren

Jag älskar husets djupa fönstersmygar på ca en halv meter. Välvda fönsterbågar och ingen insyn från nära grannar. Eftersom jag inte gillar gardiner och eftersom gardiner skulle vara malplacerade i det här huset så är allt perfekt. Men - Sonja älskar också fönstren. Alltså - hundarna har ett eget fönster med gosefilt och kuddar och lätt att komma upp i tack vare en strategiskt placerad soffa. För Sonja gäller dock regeln att alla fönster är hennes. Hon hoppar som en känguru.


Fönster i köket. En fluga måste jagas och tillintetgöras.


Fönster i hallen. Korgen med koppel ska inventeras och den nya bajspåsburken i metall (med låsbart lock!) måste testas.
Egentligen hade jag tänkt skriva mer idag men timmen börjar bli sen, jag har storförlorat i Wordfeud (shit happens) och som Christer Björkman sjöng en gång (1992?) - "I morgon är en annan dag".
Då kommer jag igen i alfapetandet!


a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar