tisdag 22 juli 2014

Siri har simmat idag

Tropikvärmen fortsätter. Idag har Siri och hennes matte varit här och badat. Siri är en hejare på att bada och simma. Tillika att apportera en därtill avsedd gummigrunka. Gång på gång, medan mina två badkrukor rusar omkring och skäller och gormar på poolkanten. Kanske smittar det. Jag är inte stormförtjust i badande medan Siris matte gärna plumsar omkring, simmar och leker med sin hund.

Siri har det jobbigt. Samtidigt som hon ska hämta sin gummigrej och simma med den ska hon bevaka sina kompisar och med jämna mellanrum morra och försöka hindra dom ifrån att komma för nära.
Sonja och jag gjorde en selfie igår kväll. Hon låg så rart med ena tassen mot min axel. Precis som om man behövde mer värme än vad som redan bjuds...
Tittade precis på ett program på TV5 hur man kan styra ut pudlar. Är fortfarande i chock och får återkomma till det en annan dag. Nu ska jag normalisera tillvaron genom att gå en sväng med mina hundar. Riktiga hundar alltså, som ser ut som sådana och uppför sig som sådana. En liten försmak...
a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar