måndag 21 juli 2014

Retromatic, första försöken

De senaste dagarna har lättjan slagit klorna i mig mer än vanligt. Inget bloggande på flera dagar. Varken hundarna eller jag är stormförtjusta i värmen och för hundarnas del är det att slappa i skuggan som står högst på prioriteringslistan. Och själv föredrar också skuggan och en god bok.
Dagens gratisapp kunde jag inte motstå så det blev några första trevande försök. Retromatic heter den och är gratis fram till i morgon förmiddag.


Den här har jag redan lagt på Facebook. Helt klart är det opraktiskt med otrimmade strävhårshundar i såna här sammanhang. Urklippsverktyg och suddverktyg i appen är alldeles för oprecisa för att det ska bli snyggt.



Men - man tager vad man haver i hundväg och nog framgår deras lurvighet!

Jag är ganska glad, för i förmiddags var en kompis här och hämtade en massa lavendelskott. I kväll kommer en till. Det är så synd att behöva slänga små, fina plantor med ordentliga rötter.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar