fredag 4 juli 2014

Siri, stockrosor och...

Hux flux kom sommaren tillbaka. En bit över 20 grader på eftermiddagen och en generös sol. Får komma ihåg att vattna senare i kväll.
Igår var Siri här på en kort visit. Hon är fortfarande konvalescent efter sin hälta. Hon haltar inte alls längre men matte är hästmänniska och garderar med både hängslen och livrem. Lååång vila. Så inget lekande och rusande med mina två. Mina på insidan - Siri på utsidan. Inge bra tyckte någon av hundarna.

Det var tre klart frustrerade hundar som inget hellre ville än umgås, springa, leka.
#
Vid den här tiden för ett antal år sedan, 1977, stod Sverige stilla när Björn Borg spelade final i Wimbledon. Nu har jag ingen aning om hur det går eller vem som spelar. Undrar om det är fotbollen och Almedalen som stjäl intresset. Eller möjligen att vi inte har någon Björn på centercourten längre. 
#
Det kunde mycket väl ha varit läge att grilla, men den där rackarns fotbollen sätter käppar i hjulet. Nåväl, Tyskland är vidare till semifinal. Inte alldeles oväntat.
Mina ambitioner att fotografera hundar kommer ständigt på skam. Kunde dock inte avstå från att ta upp mobilen och fånga Sonja när hon tydligen ser något väldigt spännande nere på gräsmattan.
Och dom vilda (?) stockrosorna är finare än mina. Mina har tyvärr någon sorts ohyra.
Det är en spännande växtlighet mellan våra hus (i bakgrunden) och närbutiken. Delvis planerad av kommunen men också självsådd. Hur stockrosorna har hamnat där är okänt.
a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar