fredag 9 maj 2014

Trailer

Igår lovade jag återkomma om fåglarna. Det ska jag göra senare idag. Öppnade den stationära datorn och hittade där en artikel om Charlie och Jojje som jag skrev till tidningen "Fågelhobby". Eftersom man har en tendens att glömma kommer jag helt enkelt att kopiera den och dela den härpå bloggen.
Massor med bilder har jag förstås också och under dagen ska jag försöka hitta lämpliga foton att illustrera med. (Kärlekspapegojor är tacksamma att fotografera. Underbara färger.)
I bildletandet hittade jag också en otrolig mängd bilder från Svantes barn- och ungdom. Monumental nostalgitripp!
Dessutom får jag en déja-vu-upplevelse av att Svante/Sonja är en upprepning av Charlie/Jojje. Svante och Charlie - de kloka, förståndiga, försiktiga, lätthanterliga... Sonja och Jojje - de galna, påhittiga, busiga, tidkrävande...



Återkommer.





a


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar