fredag 2 maj 2014

Ridå...


Solnedgångar är också fina även om jag föredrar uppgångar...

Syrran är bortrest några dagar och hundarna saknar. Svante parkerad utanför hennes dörr.



Möjligen är det slickandet av kattmatsburken/skeden han saknar mest. Rutiner är ju viktiga och varje dag ska det slickas i syrrans kök, därefter ska man gå ut på gården, sitta fint och få varsin godisbit. Det senare är väl huvudsakligen för att få ut Sonja igen. Annars hittar hon alltid något att stjäla. Vi har nu skaffat en barngrind till systerns ytterdörr så att dörren kan vara öppen. Kompostgaller funkar ju inte så bra med Sonja.
Den här fredagen är ganska kylslagen så det blir inget grillande i afton.


Den här har jag redan lagt på Facebook men jag tar den här också. Alla har ju inte FB och heller inte Sydsvenskan. Stig Johansson är en klurig figur. En annan favorit är: Gammal blir du aldrig - det är bara kroppen som tröttnar på dig. 

Hela eftermiddagen har jag suttit och väntat på vänner från Göteborg som skulle på fest i Malmö och övernatta hos oss. Dom kom aldrig. Efter visst research visar det sig att festen är i morgon...
Lysande exempel på kommunikationsinsufficiens!
Nu steker jag våra köttbitar och slänger in några pommes i ugnen.




a


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar