torsdag 8 maj 2014

Hos veterinären en sväng

Vår relation till veterinärkliniken är oförändrat god. Idag har vi varit och fixat Sonjas årliga vaccinering och totalupplevelsen för henne var, att hon genast ville in igen när vi hade stängt dörren. Hon har ändå varit där och blivit stucken, blivit sövd och opererad samt legat med dropp (när hon var magsjuk i alla ändar) och ändå älskar hon stället! Det luktar gott, alla människor är jättegulliga och dom har skålar med hundgodis både här och där.
Svante är faktiskt likadan. Han gillar skarpt att knalla in där och han har blivit stucken massor med gånger, blivit sövd och opererad (aterom vid svansroten) samt fått en förnedrande krage om halsen.


Överlycklig var han inte. Plåster i rumpan och krage runt halsen men det var ju ingenting han satte i samband med kliniken. Den här bilden resulterade dessutom i hans extranamn - Spacedog. En av mina FB-kompisar kallar honom alltid så.

Det är inte helt smart att ha ett vitt överkast som täcke till soffan i hallen. Hundarna torkar inte fötterna så noga innan dom kliver upp.


Den här bilden tog jag i morse. Nu är det sju resor värre. Det svarta överkastet är dock tvättat så det får gå på i morgon igen. Sen är det kuddfodralens tur igen.
Jag bara måste ha ett heltäckande täcke till den gamla soffan. Den är mer eller mindre söndertuggad. Först var det Charlie och Jojje, mina kärlekspapegojor, som hackade på den. Sen tog Siri vid och gnagde och nu senast Sonja. Svante? Han tuggar inte på soffor.
Charlie och Jojje har jag inte berättat om. Det kan nog komma. Fantastiska fåglar, speciellt Charlie.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar