onsdag 14 maj 2014

Livskvalitet?

Vissa ting tycker jag höjer livskvaliteten. Hund förstås, gärna två. Böcker. Att bo rymligt. Som ensamstående huserade jag i en våning på 105 kvadrat - fyra rum och möblerbar hall. Att ha hjälp med städningen. Det har jag alltid unnat mig och nu när Rut har trätt in på scenen är det ju lysande.
Igår var min nya städtjej här. Bara för andra gången men jag inser att hon är en pärla. Dessutom gillar hon hundarna, trots Sonjas envetna försök att hjälpa till. Sonja bara ÄLSKAR städredskap.

Lyssnade igår på en intervju med Eva Bodfäldt (podcast). Tack för det tipset, Åsa! Tyvärr har min utlånade "Kontaktkontraktet" inte hittat vägen tillbaka hem. Synd, för den hade jag gärna läst om igen.




Så här sitter Siri. Aldrig Svante och heller inte Sonja. Visst är det konstigt! Har sett på Facebook, Irish Terrier Club, att många irländare sitter så här. Dock aldrig mina.


I morgon ska Svante till sin frisör igen. Han är rätt gullig så här också men blir på något sätt mer värdig när han är trimmad. Lilla Sonjas päls håller sig rätt bra i schack. Hon har tid om en månad men frågan är om hon behöver den. Får fråga Trim-Lotta...
Idag när jag kom tillbaka från stan kom Sonja rusande och mötte mig med viftande svans och ögonkontakt. Det tar sig! Hon blev inte lika lycklig som när Siri kommer på morgonen men jag ser det ändå som ett framsteg. Tror det var nyttigt att gå kurs med henne då det bara var hon och jag. Plus att vi faktiskt tränat henne på "människokontakt". Hon är så väldigt präglad på sina hundkompisar.



a




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar