fredag 16 maj 2014

Fest ikväll

Om fästingar tycker vi inte. Innan vi åkte till Trim-Lotta igår gick Svante och jag en promenad i den frodiga grönskan. I takt med att hans vinterpäls rasade ner på trimbordet rasade också fästingar. Tre eller fyra stycken promenixade i håret på honom och jag mördade fästingar på löpande band. En peang och en cigarettändare var utmärkta hjälpmedel. Till sist tyckte vi att det kröp överallt på oss också. Lik förbaskat plockade jag en på honom idag! Den hade nog inte suttit så länge men ändå... Det är bara fem veckor sedan som jag behandlade med Frontline. Kanske dags igen.

Min ena kombinerade klicker/visselpipa har försvunnit. (Det kan finnas fickor som ännu inte är genomsökta men det är inte troligt.) Jag hittade endast ett litet företag som sålde den här kombinationen och nu finns inte hemsidan kvar! Varför köpte jag bara två? Jag borde ha lagt upp ett större förråd.
Annars var det rätt kul att leta igenom fickor. Hittade mängder med levergodis och bajspåsar som ju inte behöver ligga där.

Hade glömt en bröstficka i min självlysande "polisjacka". Där låg klickern!
Vilken minut som helst invaderar två matlagande väninnor mitt kök och sen blir det godis hela kvällen.
Solen skiner så det kan bli drink på uteplatsen...
Återkommer kanske i morgon.




a





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar