tisdag 29 april 2014

Kurskväll och ett nattfoto

Ikväll var det avslutning på Sonjas skola. Alla fick rosett och MVG. Sonja blev väl inte kursetta precis, det var nog den lilla pudeln, men hon var nog inte jumbo heller (om nu matte får tro något).

Tillfälligt trött Sonja med sitt livs första rosett

Hur som haver var vi inte riktigt överens om det verkligen var sista lektionen eller inte, så efter lite dividerande bestämde vi att träffas en gång till.
Vi gick promenad (gå fint, sitt - ha,ha). Pudeln var bra! Sonja var av till på väg att strypa sig själv men kom ibland på andra tankar och gick riktigt fint. Inkallningen fungerar trots att det sitter (står, hoppar,ligger) andra hundar runt omkring.
Ur ett hus hoppade en man och tjoade: "En irländsk terrier! Ja,dom andra hundarna är också fina, men..." (Jag gjorde samma sak en gång - innan Svante - när en irländare gick förbi vårt hus.) Det visade sig att mannens fru absolut ville ha en irländare, helst två. Kul får dom alldeles säkert. Och utan tvekan med bara en i taget.
I morgon står matlagning på schemat. Det är dags för det traditionella firandet av Valborg tillsammans med vänner och i år det vår tur att ordna kalaset.

Trodde kanske att Sonja skulle vara lite trött efter övningarna i afton men hon har definitivt kommit in i andra andningen. Med mitt IKEA-överkast följde en kudde som hon varit förälskad i sen valpben. Det är länge sen jag gav upp och överlät den till henne permanent. Nu försökte hon betäcka den med en frenesi som är nästan osannolik. Jag tog tillfälligt tillbaka kudden och lade den bakom ryggen och i stället har hon nu tvärsomnat i sängen. Svante sover redan skönt, också i sängen. Fast när jag kryper ner tycker båda att det blir för varmt och hoppar ner.

Imponerad av min nya kamera. Första försöket att fota i mörker, utan blixt!


Såg igår kväll hur effektfullt den ännu inte utslagna linden ger skugga på huset när strålkastaren på gården är tänd. Spöklikt! Och vilken upplösning! Man ser tavlorna på väggen och tegelstenarna i öppna spisen. Jag kan inte ett sk*t om fotografering men är väldigt nöjd.



a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar