tisdag 8 april 2014

Sonjas lektion fem

Både hundar och människor har fått kvällsmat och om en stund ska Sonja och jag sticka iväg till skolan igen. Det hänger en del gråa moln över hustaken, men senast jag var ute kom det bara enstaka droppar så jag hoppas det håller upp några timmar till.
Alldeles nyss fick jag syn på en liten minifästing som promenerade omkring i pannan på Svante. Den kunde väl inte bestämma sig och det blev dess säkra död, nedspolad i toan. Glömde sätta på Frontline igår kväll och ska försöka komma ihåg det idag i stället.

## 
Tillbaka igen från allvaret i skolan. Faktiskt är jag lite impad av Sonja, som visserligen inte är bäst i klassen, men ändå sköter sig riktigt bra!

KLASSKAMRATER!


Sonja och Gizmo.


Freja, galet pigg!


Molle (eller kanske Målle - vad vet jag) också galet pigg.



Sen är det Theo och Thea. Sorglustigt eftersom Thea löper och Theo är den enda ickekastrerade hanhunden. Så gärna dom vill men inte får...


Sonja i snålblåsten i Skåne. Den där blåa gymnastikpåsen är ett listigt drag. Den fick vi i början av kursen och den innehåller hundgodis, tuggben och den där roliga fleeceleksaken. VÄLDIGT smart för när jag tar fram den blir Sonja helt till sig av lycka! Tar bara fram den när vi ska till skolan och när vi ska träna. Hon är inte alldeles tappad bakom en vagn och hon fattar direkt att påsen = något kul. Påsen stinker av hundgodis och tuggben men det får vi ta. Antagligen går den att tvätta. Att hon sen försöker vittja alla andras påsar på kursen får vi ta med jämnmod. 

Moment "springa förbi fyra skålar med godis på inkallning" klarar inte Sonja. Hon tömde raskt tre skålar och sen kom hon. (Hon får nämligen ingen mat hemma.) Matte fick ersätta godiset i de tre skålarna. Men jag är ändå imponerad av den lilla terrierterroristen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar