fredag 4 april 2014

Frysa bajspåsar.

Mera kontaktträning med Sonja. Som sagt det är inga problem när hon vet vad jag har i fickan. Hon har dessutom lyckats riktigt bra med sitt/stanna kvar. Och det vore ju sjutton annars! Hon är faktiskt snart 14 månader. Som bekant är det aldrig hundens fel... Aningens sena är vi ju med lydnadsträningen men man kan lära gamla hundar sitta.
Köpte ett gäng nya bajspåsar häromdagen. Gröna, rosa och turkosa. Sen kom jag på den glimrande idén att använda b-påsar till att frysa in hundgodis. Korvbitar, åttondels köttbullar, torkad blodpudding. Jag är så pass snål med belöningar att ett kilo köttbullar räcker i evigheter och så länge håller dom inte i kylen. Genom att använda färgade b-påsar ser jag lätt vad som är hundgodis och vad som är människomat. Dessutom kan påsarna med fördel användas för sitt rätta ändamål sen. (Om inte Sonja stulit påsen ur min ficka och demolerat den.)

Men så tokigt det kan bli. Inga fina bilder idag trots att kameran ligger redo.
En liten soldyrkande Sonja kan jag ändå visa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar