måndag 14 april 2014

Sonja ett år hos oss!

En sån trist morgon! Klockan är inte ens tio, det regnar och hundarna sitter kopplade runt mitt vänstra ben. Storstädningspatrullen är nämligen här (vilket förstås är trevligt för om några timmar är det rent och fint i huset). Det är bara det, att av fem personer tycker fyra att hundar är obehagliga varelser. Av den anledningen har jag obehagen fjättrade som en fotboja. Dom finner sig förvånansvärt väl.
Sonja försöker visserligen tugga sönder sitt koppel men hon tröttnar nog snart. Svante avvaktar händelseutvecklingen.




Idag är det på dagen ett år sedan vi hämtade Sonja hos Bibbi och Arne. Lycka till, sa dom menande. Men nog tycker jag att det har gått bra (om än lite dyrt och konditionskrävande).  Några astronomiska summor har hon väl inte tuggat sönder för, men det har blivit några fjärrkontroller, osthyvlar, datormöss, toaborstar, förskärare, badringar....och en OTROLIG mängd kulspetspennor. Toapper förstås och hushållsdito. Några tofflor och kattskålar i plast. Svante, som alltid varit en ängel, blev nog ändå dyrast när han klippte mina progressiva.
Sonjas status just nu är väl att hon respekterar ett NEJ när man tar henne på bar gärning. Hon går rätt hyfsat i koppel. Hon vaktar som f*n själv och drar med sig Svante i sina morr- och skällatacker. Alla djurljud från radio och TV ska förstås också larmas om. Svårt alltså att titta på naturprogram...
##

Det har hunnit bli kväll. Regnet har upphört och solen skiner. Hundarna har efter dagens långtråkighet en viss överskottsenergi. Dom såg mycket häpna ut när jag kom upp med kvällsmaten till sovrummet. 
Huset är så rent och fint att det kändes som högförräderi att börja skräpa ner med matlagning. Jag har dock försökt återställa köket i det skick jag tog det i besittning. 
Som sagt - Sonja har varit här ett år. Kort tillbakablick från flydda tider. För er som inte varit med från början.



Det är svårt att fatta att hon har varit så liten! 

Solen går snart ner över Öresundsbron. Tyvärr är det en brandstation i vägen för ett snyggt foto.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar