fredag 18 april 2014

Fortfarande långfredag

Har inte riktig koll på när man äter vad under påsken men igår kväll tänkte vi köra ägg, sill, kallrökt lax och spenat. Samt lite ost och sånt. Husse skulle resa bort ikväll så vi fick starta med påskmaten igår.
Jag öppnade att paket färdigskuren kallrökt lax och lade upp snyggt på ett fat. Minst tio skivor. Tyvärr brister uppmärksamheten ibland och när jag vänder mig om finns tre skivor kvar på fatet. Sonjaaaa, för h-e!! Som tur var hade jag ett paket lax till i kylen. Sonja såg som vanligt totalt oskyldig ut. Himla hyggligt att servera lax så där lättåtkomligt...

På Svågertorp, där det finns Bauhaus, Rusta, Plantagen, Jysk, Arken Zoo osv, osv,  har vi varit idag - syrran och jag. Gissa om det var många andra som hade samma idé! I alla fall så blev det några inköp till uteplatsen. Det känns kanske inte väldigt inspirerande att grilla när det är åtta plusgrader men det ska ju bli varmare... Och man kan ju snygga till så länge.
Några påsar jord i pallkragarna och snart dags att pula ner potatisarna.
Hundarna bara älskar när vi är ute och pysslar i trädgården. Dom leker oavbrutet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar