måndag 7 april 2014

Måndagsfacit för Sonja

Dagens facit för Sonja-hyss är lite nedslående. Precis när man tycker att hon blivit stillsammare med sina tilltag så tar hon sats igen. På hennes destruktiva dagskonto står en smörkniv i trä, ett platslock till förvaringsburk (från IKEA så det var ingen jättekostnad där), ytterligare en penna från husses skrivbord, en uppblåsbar badring och en dito armring. Jag råkade ta foten ur skon när jag lagade mat och vips var skon ute på gräsmattan. Fatta så jobbigt Svante och jag har det! Och hur kul Sonja har. Hon verkar njuta av att bli jagad av oss.



Sen blir hon äntligen trött, lägger sig på mattan och somnar tvärt. Hon har sina ljusa stunder!


Svante iakttar sin lillasyster lite "von oben" och drar antagligen en suck av lättnad.

Nu är det Frontline som gäller. Katten Lennart har ett antal runt halsen så honom behandlade jag igår med en ampull från förra året. Idag har Ville också fått en omgång.
På Svante plockade jag två fästingar vid sidan om örat så ikväll blir det hundarnas tur med gift i nacken.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar