måndag 2 juni 2014

Tågstrejk och annat

I eftermiddags knallade jag runt på den snusbruna gräsmattan och bara önskade lite regn. Det hjälpte! Strax efter klockan fyra öppnades himlen och det började regna ganska rejält. Dessutom har vi planterat en del nya växter och det är ett väldigt springande med vattenkannor. Nu fick vi hjälp från ovan. Visserligen bara under 15-20 minuter men bättre än ingenting.

Syrran och jag var på Malmös mysigaste handelsträdgård igår. En veritabel oas med organiserat kaos, dammar med sköldpaddor, fågelburar, växter - alltifrån miniexemplar till träd som växer direkt i marken. Jag var lite sugen på en monstera men den här var för stor.


Däremot fick (köpte) jag äntligen en perukbuske. Fantastiska, röda blad och en sån har jag varit sugen på ett par år. Hoppas nu bara att den trivs hos oss.
Sonja har precis avslutat en "fnattperiod". Hon har rusat som en galning fram och tillbaka på ovanvåningen och jag är tacksam att hon hinner bromsa precis innan hon hoppar upp i fönstret. Annars hade hon väl fortsatt rakt igenom rutan.

Öresundstrafiken strejkar. Ingen lösning i sikte säger nyheterna. Tur man inte ska någonstans. Jo, till Lund i morgon kväll, men det löser sig visst utan hjälp av tåget.


MINA grejer, säger Sonja.


a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar