söndag 15 juni 2014

Schäfermannen och trädgårdspyssel

Skvallerträningen utsattes för en rejäl prövning idag. Det kommer med jämna mellanrum (i stort sett dagligen) en husse hit med sina två schäfrar. Hundarna är alltid lösa, dom är väldigt livliga och husse kastar "repbollar" som dom glatt springer och hämtar. Schäfermannen har full koll på sina hundar och dom verkar otroligt lydiga. Det är mer än man säga om mina. Svante får fullständigt spader när han ser dom och bär sig åt så att jag rodnar. I ren frustration över att inte komma fram till schäfrarna kastar han sig över Sonja i stället. Och hon är ju liksom också irländare och hakar på storebrors dumma fasoner.
Idag lyckades jag begränsa det hela till endast ett utbrott. Får anses som ett framsteg. Det gick dock åt en del godis.
Annars har dagen mest gått åt till att rensa ogräs, vattna alla nya plantor, spela WordFeud och läsa bok. Just nu växlar jag mellan Desmond Morris, Människan och Erik Valeur, Det sjunde barnet.
Kanske inte världens bästa kombination, för båda är rätt "tunga". Desmond Morris köpte jag 1986 (den är skriven 1977) och även om en del av innehållet känns aningen gammaldags så här nästan fyrtio år senare (folk röker hela tiden!) är det en väldigt fascinerande bok.

Vattnat har jag också gjort, säkert åttio liter har jag burit runt till olika plantor och odlingar. OK, det har regnat lite av och till men absolut inte tillräckligt.

Som framgår av innehållet idag har jag fotograferat som en galning... Ska försöka bättra mig, lägga mig på den bruna gräsmattan och plåta mina vovvar när dom har något av sina lekpass. Hur dom ser ut när dom sover vet de flesta redan.


a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar