onsdag 4 juni 2014

Drottningmiddag och ny bok

Igår kväll var väninnorna och jag i Lund på en synnerligen välbesökt liten krog. Det är ju tågstrejk i Skåne men vi Malmöbor hade lyxen av att bli skjutsade både dit och hem av en make som ändå skulle till Lund och jobba lite. En god och ganska liten råbiff och därtill rödvin och trevligt sällskap. Några fina bilder tog jag också men publicerar inte av hänsyn till inblandade modeller.

När jag kom hem vid elvatiden släppte jag ut hundarna för en sväng i trädgården. Dom for som raketer ner till häcken på gräsmattan och satte igång sitt typiska igelkottsskall. Suck! Hämta korg och handskar och bära ut. Undrar om jag inte träffat den krabaten tidigare. Den ilsket fräsande...

Det visade sig att husse precis tagit in hundarna p.g.a. nämnda kotte. (Men han bar inte ut den.) Tro sjutton att dom var så målinriktade när jag öppnade dörren.
Den ljusa vårjackan fick en tvätt idag på morgonen. Det sätter sina spår att kravla runt i häckar och plocka kottar.


Kom med posten igår. Lånade ju ut mitt föregående ex för 6-7 år sedan och fick det inte tillbaka. Nåja, nu har jag i alla fall nyutgåvan och njuter av att läsa igen. Eftersom båda mina hundar är så klickervana testade jag lite skvallerträning idag. Vi tränade på cyklar, hundar på avstånd och diverse promenerande människor. Svante kan ibland få för sig att t.ex. cyklar saknar existensberättigande. Det är helt omöjligt att förutsäga vilka cyklister han far ut mot och det är heller inte ofta. MEN man kan inte vara helt lugn när man går på cykelbanan.
Jag lyckades t.o.m. få hans uppmärksamhet när vi såg en annan hund - på långt håll visserligen, men ändå! Sonja gör ju mestadels som Svante och helst vill jag slippa att hans ovanor smittar av sig på henne. Båda är väldigt mycket terrier... Alldeles nyss lät det som om vi hade en skjutbana i trädgården. (Hoppas inte det var på riktigt!) Båda hundarna vara helt oberörda och mitt hjärta sjunger av glädje över att dom inte bryr sig ett smack om smällande.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar