onsdag 25 juni 2014

Aha-upplevelse för Sonja

Jag klev i badkaret för att plåta den vackra kvällshimlen. Det skulle jag inte ha gjort.


"Himmel!" Sa Sonja. "Kan man hoppa i badkaret? Det hade jag ingen aning om." Eftersom hon förmodligen skulle ha svårt att ta sig ur badkaret så lyfte jag upp henne. En minut senare hade hon hoppat i igen.


Precis till höger om badkaret finns bänken med två tjusiga tvättställ. Bakom det ena förvarar jag en skål med hundgodis. Det var lätt som en plätt för Sonja att kliva upp en nivå till och slurpa i sig godiset. Suck i kvadrat. Där uppe, bakom tvättställen, brukar jag lägga upp allt som hon kan tänkas ta. Flytande tvål, hårborste, handkräm och jag vet inte allt. Och nu vet hon hur man kommer dit!

Husse gick kvällspromenaden och dom mötte en löptik. Nu vankar Svante av och an, gnäller, ylar och pratar om vartannat. Frustrerad och olycklig. Kanske kommer det en liten tragikomisk video i morgon. Gitter liksom inte ladda upp på Youtube ikväll. Ska ägna mig åt att försöka distrahera Svante.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar