måndag 30 juni 2014

Överman (kvinna) i WF

En riktigt härlig morgon! Visserligen är jag ensam i hemmet med djuren men det kan vara skönt det också. Syrran bortrest, husse med dotter och barnbarn stack iväg i morse för ett par dagar på något lekland. Vi håller ställningarna, Svante, Sonja och jag.
Vi tog en skön långpromenad i solskenet. Uppenbarligen är det intressant djurliv i dräneringsrören under gångstigar och cykelbanor.


Möjligen skulle hela Sonja få plats i röret om hon hade krängt lite till. Dom är inte dumma, hundarna. Svante rusade genast till rörets mynning i andra änden och väntade där. En eventuell kanin måste ha känt sig rätt trängd.
Jag tog fram hundarnas hoppställning - inköpt på Rusta för några år sedan. Svante vet ju precis vad han ska göra. Han gillar att hoppa. Sonja fattar ingenting utan inhöstar bara belöning för brorsans prestationer. Får nog träna henne ensam.

Hon fattade så småningom - att man ska hoppa alltså.

Nu har 22 grabbar sprungit runt med en boll i 45 minuter utan att göra ett enda mål. Nu vilar dom en stund och sen blir det 45 minuter till (minst). Orkar nog inte se mer.
Tror dessutom att jag har mött min överman i WF! Det står 7-6 i motståndarens favör. Jag är annars rätt bortskämd med att inte förlora så ofta. (Och nej - jag använder inga fuskappar.)



a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar