måndag 24 februari 2014

Vårbruk och besök av mormor

Husse har startat vårbruket med att räfsa gårdsplanen.


Det blir alldeles väldigt tjusigt - ända tills hundarna har sprungit några varv. Lite svårt att be dom springa försiktigt... Man ser närbutiken långt därborta.
Hostan börjar släppa, febern är borta och högerhanden börjar bli riktigt användbar. Det går framåt!

Att kamma Sonja är däremot inte så lätt men å andra sidan är hon gullig som hon är i sin vildvuxna frisyr.

Svante är ju nytrimmad så han kan slippa kammen de närmaste dagarna.


Undrar var det är för hemligheter som Sonja viskar i brorsans öra...

Idag har mormor varit här. Hundarna fick gå med och möta henne vid bussen och Svante vet precis vad som ska hända. Mormor kommer och hon har alltid godis i fickan! Sonja lär sig också förbluffande snabbt. Vissa saker går väldigt fort att lära in. Kan det möjligen vara effekten av positiv förstärkning?

Däremot är det trögt med att få henne att fatta vad hon INTE får göra. Ta min datormus t.ex. Jag tycks oförmögen att komma ihåg att lägga ner den i skrivbordslådan när jag lämnar rummet. Genast nyper hon den och kommer skuttande med hela munnen full av mus. Men matte, det står i rasbeskrivningen att vi ska fånga möss! Jag har dock en nyinköpt reservmus i garderoben, men det tänker jag inte berätta för Sonja. Lite impad är jag av att den gamla musen fortfarande fungerar. Den är rätt hårt åtgången.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar