tisdag 4 februari 2014

Kul app och teknikens underbara värld

Har jag sagt det? Att det finns något som heter "dagens app"? Där kan man ladda ner betalappar gratis under ett dygn. Mest spel och sånt men idag var det nog en helt galen app. Det här är mitt allra första försök.


Ska förstås testa mera men om inte annat kan man väl roa barn med pratande hundar (katter, hästar, apor eller t.o.m. människor). Ladda ner "dagens app" och fram till i morgon förmiddag kan få "My Talking Pet" utan kostnad. Den är kul!
 Mitt teknikintresse är för tillfället något splittrat. Kameran ligger i bokhyllan och skriker: Testa mig, testa mig!
På eftermiddagen var jag på den gamla arbetsplatsen för att hjälpa dom att göra nya scheman. Smickrande förstås, att dom efter drygt ett år behöver min hjälp. Mindre smickrande när jag upptäckte att programmet nog har en bugg och jag kom absolut ingenstans i mitt skapande av nya scheman. Fast det är alltid kul att träffa de gamla arbetskompisarna och jag går gärna dit igen om någon kan fixa den där buggen.

Igår när jag var i närbutiken fångades jag in av en söt tjej som ville putsa min nagel. OK, tänkte jag. På mindre är fem sekunder hade hon förvandlat min matta, vintertrötta pekfingernagel till en blänkande filmstjärnenagel. Med en liten manick bestående av tre olika slipsidor. Fem sekunder gånger tio naglar… cirkus en minut! Because I´m worth it? Nä, det tror jag väl inte, men visst är det lockande att få spegelblanka naglar utan hjälp av lack och sånt elände som måste fixas en gång i veckan. Dessutom fanns en undergörande nailoil och en lika himmelsk hand/nagelkräm i paketet.  
Tjejens svenska var ganska begränsad, hennes engelska snäppet bättre. Hon var från Ungern visade det sig.
Jag tyckte nog att ”Beautyfying Nail Kit” var onödigt dyrt. Men så frågade den söta flickan om jag hade en dotter. Det har jag nu inte men däremot en syster. Special offer this week var, att om jag köper en förpackning så får jag en till utan kostnad! Vem kan motstå det?
Sen frågade hon vad jag använder till ansiktet. Ingenting, har aldrig gjort, är extremt dålig på att använda alla dessa krämer, skönhetspreparat, smink, bodylotion, antirynksalvor etc, etc. Jag kör lite handbalsam i ansiktet om det stramar för mycket. Tjejen såg chockad ut och jag insåg att höll på att bli ruinerad. Betalade mitt (mina två!) Nail Kit och sa tack och hej.                                                               Nu har jag TIO blanka naglar. Ska försöka att använda handkrämen. Jag har alltid haft en ovana att bita på nagelbanden. Åtta månaders tandställning botade mig. Inget ont som inte har något gott med sig!

Mina hundar älskar att det har slutat blåsa och inte är så kallt längre. Dom rusar runt i trädgården, uppför sig stundtals lite illa genom att skälla våldsamt när dom ser något misstänkt utanför stängslet och kommer gärna in då och då och vilar upp sig. Dom har inte riktigt fattat skillnaden mellan att 1/komma på inkallning=godis och 2/ komma därför att dom själva vill. Dom tror att att det är godisberättigande att bara kliva in genom ytterdörren. Det måste jag ta ur dom.


Sonja igår, med den nya kameran. Jag ska bättra mig och ta fler bilder men fortfarande kan jag inte vara ute utan att få likvita fingrar efter bara några minuter. Att knyta b-påsar är en plåga.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar