söndag 16 februari 2014

Sonjas födelsedag, Julias namnsdag.

Sonja fyller ett år!

Det är inte klokt vad tiden går fort. Den 16 februari 2013, kom den här bilden från Bibbi och Arne och sen var det bara att vänta åtta veckor till. Den som väntar på något gott... Tänk - där ligger också Ellen, Morris och Horton. Och ett par killar till.

Någon av dom här spolformade, mjuka sälarna har förvandlats till en (för tillfället) ganska raggig unghund med väldigt mycket karaktär. Det har varit händelserika tio månader - minst sagt. 
Sonjas bästa present idag var Julia! Julia, som vi inte har träffat sedan mellandagarna, kom med sin husse på förmiddagen och sen var det fullt ös på gräsmattan i en timme. Försökte ta bilder men det blev mest svansar och rumpor som försvann i bildhörnen. Värst vad snabba dom är!


Naturligtvis hade det blivit mycket bättre bilder om jag hade åbäkat mig ner på marken men dels är det blött i gräset och dels ska man ju komma upp igen sen. Så det får bli det trista fågelperspektivet.


Efter en sådan genomkörare blir de små liven så härligt trötta och det gav mig möjlighet att i lugn och ro följa herrarnas väg mot stafettguldet. Det kallar jag perfekt tajming!
I eftermiddags kom Sonja med något väldigt stort i munnen. Hon hade snott ett äpple. Äpplena ligger i en skål mitt på matbordet. Hur hon gör vet jag inte riktigt, men jag misstänker starkt att hon hoppar upp på en stol, vidare upp på bordet och tar vad hon vill ha.
Så gjorde och gör aldrig Svante... Däremot skäller han mycket upprört när han ser sådana tilltag från lillasyster. Han har en välutvecklad känsla för vad som är rätt och fel. Speciellt när det är Sonja som gör fel.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar