torsdag 21 augusti 2014

Stygga men goda björnbär

Inte en enda bild har jag tagit idag på mina snygga hundar!
Däremot har jag varit lite duktig på annat sätt. Först en plågsam timme i björnbärssnåret. Hur kan naturen bara konstruera en sån elakartad växt? Taggar precis överallt, t.o.m. bladen har små spjut. Heltäckande klädsel och handskar är ett måste. Om man sen råkar tappa något bär på marken så bränner man sig på en brännässla! Stygga växter verkar trivas tillsammans. Men OK - jag lyckades skrapa ihop till ett kilo bär och av det blev det några burkar sylt.



Det har varit Siri-fritt idag för matte är tillbaka från London. Stackars Siri haltar så fort hon har varit här och härjat några dagar. Nu får hon i alla fall vara hemma och vila en vecka.

Och vad har Sonja hittat på för hyss idag? Jo, hon har snott trädgårdsmannens tröja och burit in den till sitt fönster i hallen. Hon har vält ut en skål med salladsdressing på stengolvet i köket. Får väl läsa på hur man tar bort den fläcken. Hon har burit in ett antal kvistar. Trädgårdsmannen klipper häckar och det blir en väldig massa trevligt avfall tycker Sonja. Jag plockar och sopar mest hela tiden.
Alldeles nyss hade hon forcerat garderoben i hallen igen och plockat ut en av mina skor.
Svante har inte hittat på några hyss. Han har fullt sjå att larma när lillasyster busar.




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar