måndag 4 augusti 2014

Åska och trimning

Natten till idag hade vi det värsta åskväder jag någonsin upplevt. Och det vill inte säga lite! Det var liksom inte den vanliga ordningen med blixt och sen dunder. Det var blixtar hela tiden. Bara någon sekund mellan urladdningarna och förstås med jämna mellanrum rejäla brak och ösregn. Egentligen hade jag velat gå upp och titta på skådespelet men vågade inte riktigt för att inte skrämma Sonja. Svante stönar bara lite och lägger sig på andra sidan. Sonja hoppade ner från sängen, lade sig (tror jag) nära Svante men kom sen tillbaka till sängen och tryckte sig mot min rygg. Inget mer. Jag "sov" förstås lugnt vidare och så småningom somnade Sonja också. Prima! Värre väder än detta ska hon inte behöva uppleva någonsin.
Det regnade större delen av förmiddagen så jag fick åka med ganska blöt hund till trimmet. Det blev bara hälften så mycket hund kvar! Hon ser så himla liten ut.
Och jättetrött blev hon också.



Svantestackaren ser direkt ovårdad ut i jämförelse med sin prydliga "syster".




a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar