lördag 23 augusti 2014

Spritmacka och sökande irländare

En sak som är härligt med att vara pensionär är att man har inte riktig koll på vilken dag det är. Hela dagen igår var jag säker på att det var lördag. Det visade sig vara fel - det är idag!

Så jag firade lördagsmorgonen med en spritmacka. Fast jag inte ens ätit den när bilden togs ser jag att skärpan är rätt kass.


Det är i alla fall en knäckemacka med vällagrad brännvinsost, toppad med ginspetsad björnbärssylt. Jättegott! Repriserar den nog till frukosten i morgon.
Svante och Sonja har haft en väldigt skojig kväll. Lotta och Otto åt middag hos oss och sen gick vi ut och lekte "sök husse, sök matte". Vi är väldigt dåliga på såna lekar som hundarna ju älskar. Det tog inte många minuter för dom att fatta att det lönade sig att sätta nosen i marken och leta upp den bortsprungna människan (som alltså hade en påse med köttbullsbitar i fickan). Succé!! Frågan är om det var hundarna eller Otto (5 år) som uppskattade leken mest.
Hundarna blev lätt upphetsade av leken och valde sen att släpa ut kökets filt på gräsmattan.





Vilken massa tänder! Och vilken massa kamp om den där filten!
Vi måste nog göra om den här leken under lite mera organiserade betingelser. Att söka husse/matte alltså. Sonja var faktiskt den som hittade mig först.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar