lördag 21 september 2013

Det första jag gör när jag kommer hem efter en resa är att hämta min hund (mina hundar numera).

Vi har haft en härlig resa i de kroatiska farvattnen. Riktigt fint väder d.v.s mycket bättre än vad prognoserna utlovade, god mat, goa vänner och trevlig besättning på båten och inte snålt med vin.
Svante har som vanligt haft det kanon hos Julia och honom hämtade jag först. Han och Julia blev överlyckliga när jag kom - som vanligt. Svante somnade  - som vanligt - direkt i bilen hem.
Sen var det dags att hämta Sonja och hon har aldrig varit "hemifrån" tidigare. Hon var pigg, glad, nyfriserad av "gammelmatte" och ruskigt studsigt när hon såg andra hundar på kenneln. Sonja blev också jätteglad att träffa matte och moster (som också följde med) men allra gladast blev hon nog över att storebror Svante också var med i bilen. Och som vanligt sov båda hundarna efter bara några minuters bilresa! Älskar dom!
Att komma hem var kul för Sonja. Gamla leksaker blev som nya, hon kan hoppa upp  i fönstret utan problem och det verkar som om hennes knä inte besvärar henne alls.

Såå himla mysigt det är att ligga i fönstret och vila ut efter en häftig runda i trädgården med Svante.
Lillvalpen Sonja blir faktiskt mer och mer lik sin storebror. Ganska mycket skägg och ögonbryn. (En riktig irländare alltså.)

Tvättunnan svämmar över. Den får bli ett projekt för morgondagen. Hundarna är riktigt trötta efter att ha återförenats och själv tycker jag nog att sängen ser lockande ut. Vi har dock två åtaganden kvar - kvällspromenad och hö till hästarna. Sen ska det bli skönt att krypa ner mellan vovvarna, läsa färdigt boken och sova. Jag och husse var uppe alldeles okristligt tidigt denna morgon.

Återkommer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar