fredag 26 april 2013

Ett par dagar till

Det var värst vad dagarna går fort!
I tisdagskväll var Sonja och jag på bokcirkel hos Yrsa i Staffanstorp. Ett antal hundnördar träffas varannan vecka och diskuterar böcker vi har läst - eller inte läst. De senaste dagarna har jag inte läst särskilt mycket. (Mer än några sidor i en deckare på kvällen.) Det blir ofta livliga diskussioner och en sak är i alla fall säker: Jag har lärt mig massor med hundspråk sen Sonja kom. Och så väl hundarna verkar förstå varandra.
Sonja skötte sig bra hela kvällen. Hon fick knapra på ett grisöra och låg i sin tygbur och spanade på diverse andra hundar. Svante fick ta över örat när vi kom hem.
Det är förresten märkligt att alla dess hundmänniskor är kvinnor. Manliga nördar ägnar sig nog inte åt läsecirklar.
Har fortfarande inte löst problemet med överföring av video. Jag lade en snutt på Facebook så länge.
I dag har det varit sol hela dagen och hundarna tillbringar större delen av dagen utomhus. Sonja går in med jämna mellanrum och sover ett par timmar i köket.
##
Efter ännu en lugn natt vaknade vi 5.30 till en något gråmulen morgon. Så länge det inte blåser är jag tacksam.
Siris ankomst på mornarna inleds med att genast leta upp bebisen. I dag kom hon rusande upp i sovrummet där Sonja låg och morgonmyste. Båda blev lika saliga över återseendet. Börjar nästan tycka synd om Svante som närmast degraderas till betraktare av tjejernas lekorgier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar