onsdag 30 oktober 2013

Vilken otrolig massa människor som har tid att strosa omkring på IKEA en onsdag i oktober! Jag trodde i min enfald att man som pensionär skulle vara nästan ensam vid lunchtid. Det är lätt att skaffa sig konsumtionsbehov när man är på IKEA. Skulle ha en lampskärm och pappersservetter. I flera år har jag letat efter tygservetter men av någon outgrundlig anledning har det inte saluförts sådana på länge. Men nu plötsligt fanns det alldeles förtjusande söta tygservetter i linne/bomull med en vackert liten brodyr - och något som ser ut som myrgång i kanterna. Jag behövde omedelbart sex sådana. Är dom hyfsat bra efter tvätt och strykning blir det minst sex till.
Sen satte jag på skygglapparna, skannade mina inköp och körde hem till hundarna.
(Egentligen har jag väldigt vackra linneservetter där mormor broderat sina initialer och dom väcker alltid beundran. Men, dom är en mardröm att stryka och därför drar jag mig för att använda dom.)

Hundarna har varit rätt nöjda med tillvaron idag. Nästan inget regn och blåsten har lugnat sig. Det är perfekt väder för dom att vara ute och leka. Just nu sover både Svante och Sonja skönt och jag ska inte publicera bilder på sovande hundar. Försökte ta en lekvideo tidigare idag men antingen slutade dom prompt att busa när jag började filma eller också blev ljuset helt fel.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar