måndag 14 oktober 2013

Pensionärsmåndag

Inte trodde jag att måndagar skulle bli så värdefulla dagar när jag sa hej då till arbetsplatsen vid årsskiftet.
Bokade en tid hos optikern igår kväll (via nätet). Det visade sig att pensionärer får 50% rabatt på synundersökning måndagar före klockan tolv. Inte illa! Så 11.30 var jag där och läste bokstäver. Valde en båge och sen kommer brillorna i brevlådan om 10 till 14 dagar. Progressiva och reflexfria glas plus båge för 1870 pengar. Vill man beställa hem bågar för påseende går det också bra och är man inte nöjd så skickar man tillbaka och får nya bågar att testa. Favoptic heter företaget och hittills har jag aldrig blivit missnöjd. Visserligen har dom bara optiker på plats i fyra städer i Sverige men man kan gå till en annan optiker, skicka receptet och beställa via nätet.
Och nästa gång, Favoptic, vill jag ha extra rabatt för den här reklamen.

Sen var det bara att ila vidare till närbutiken där ICA har pensionärsrabatt (5%) om man handlar på måndagen.

Hundarna återfick sitt glada humör redan tidigt i morse. Både regn och åska hade dragit iväg till andra trakter och en ny fantastisk höstdag randades. Siri, som är mycket förtjust i allt som är fiberrikt, hittade en jättefin kvist att gnaga på.

Svante fick förstå rusa dit och kolla fyndet, men han är inte lika road av kvistar och övergav snabbt alla försök att sno åt sig fyndet.


Och sen kom förstås Sonja.




Något utanför stängslet fångade Sonjas uppmärksamhet och Siri fick ha sin kvist i fred.
Undrar varför båda mina hundar har svansar som ringlar uppåt åt höger...

Nu har Siris matte återkommit från London och barnbarnen. Siri har åkt hem men återkommer förstås i morgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar