söndag 6 oktober 2013

Köttbullsträd och Power-ball

Ja, en av stockrosorna tillsammans med en tomatplanta som gett upp.
Jag får fortfarande inte bildströmmen att funka till datorn och då kunde jag lika gärna ta fram den riktiga kameran och ta några hundbilder. Matte har gömt åttondels köttbullar här och var. Vi har riktigt bra godisträd i trädgården.


Sonja har inte särskilt stor rutin på godissök i naturen men det är bara att göra som storebror så ordnar det sig.

Är det redan slut?


Så här såg hallmattan ut i förmiddags. Resten av hushållspappret låg ute på gräsmattan.
Sen hade någon fått tag på en stor, tung inbunden bok. Jag håller en slant på att det var Sonja. Som tur var hade hon bara hunnit läsa skyddsomslaget innan jag kom på henne. Nåja, det fattas en bit av sidan 263/264 också men där får man väl använda sin fantasi. Hur hon har orkat släpa ner en inbunden bok på nästan 700 sidor är en gåta.

Jag blåste upp en Power-ball på eftermiddagen. Sjukgymnasten sa att det är bra träning för Sonjas knä att balansera med frambenen på en sån. Svante har aldrig sett en SÅ stor boll i hela sitt liv! Hans bedömning var att bollen tillhörde honom och ingen annan. Nedan följer tolv sekunders jakt på det attraktiva föremålet. Hade inte en chans att hinna med. Dessutom är det svårt att se vad man gör när solen skiner. Får prova med Sonja när Svante är inne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar