tisdag 8 oktober 2013

Bokreklam och lite hundar

Lite bokreklam


Nu ska jag - oombedd - göra lite reklam. Zeldas och Nemis matte har skrivit många böcker, en hel del facklitteratur men också skönlitteratur. Hennes senaste, En passande död, försökte jag låna på biblioteket men det var 41 före i kö till pappersboken... Så jag köpte den som e-bok. Har nog sagt det tidigare här på bloggen, säger det igen: Läs den!
Zeldaboken äger jag i "riktig" version och har läst den två gånger (hittills). Läs den också.
Fördelen med e-böcker är att Sonja kan inte läsa dom! Faran är förstås att hon får tag på paddan.

Och här kommer Siri! Redo för dagens övningar och nu gäller det att leta upp dom andra. Idag var det ganska blött i gräset efter morgonens dimma. När första lekpasset var över var hundarna rätt blöta - speciellt Sonja som nog rullat runt på gräsmattan.
Då är det extra skönt att luta sig mot en vit kudde och slicka päls och ben. Syrran har fixat kuddfodral som är väldigt lätta att ta av och det finns alltid en lämplig tvättmaskin att lägga dom i. Det finns EN stor fördel med vita fodral. Man ser direkt när dom är smutsiga.

Om inte alltför många timmar är det dags för godnattgodis. Det är en rutin som Sonja fattade väldigt snabbt. Man ska sitta fint innan man får godis. Svante tycker ibland att lillasyster inte är snabb tillräckligt och då lägger han sig. Kanske går det fortare då... Varpå lilla gumman härmar direkt.


Visst är det väl värt en Dentastix!?
Precis NU har Sonja hittat ytterligare en fjärrkontroll att tugga på. Suck, hennes tidigare passion för städredskap verkar ha mattats. Nu är det elektronik som gäller. Eftersom man bör tänka positivt tänker jag så här: 1/ Det finns universalfjärrisar 2/ Det tvingar mig, som är rätt slarvig med att låta allt ligga framme, att plocka undan och lägga in saker i skåp och lådor.
Jag har också slutat slänga kläderna omkring mig i badrummet på kvällen. In med jeansen i garderoben och västen på en galge samma väg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar