tisdag 29 oktober 2013

Bara kuling

Simone var en kuslig rackare. Ändå klarade vi oss förhållandevis bra. Några nedfallna takpannor, en jättetung trädgårdsstol i teak välte och ett redan dött träd lade sig parallellt med infarten till garaget. Ett annat träd lade sig som en trevlig klätterställning på vår promenadväg.

Det kan vi nog ha lite skoj med tills kommunen kommer och städar.
Strömmen har vi fått behålla.
Synd att gotlänningarna åkte idag. Det är trevligt med god mat och vin mitt i veckan. Fast å andra sidan - på torsdag ska vi ha vinprovning igen och då blir det väl en slurk till.
Det blåser fortfarande bra och regnskurarna avlöser varandra. Eftermiddagens hundpromenad både startade och slutade med uppehållsväder men däremellan regnade det rejält. Det luktar våt hund.

Siri och Sonja har uppenbarligen spanat i något intressant under soffan. Jag får väl lägga mig på knä och titta efter.
Sonja fortsätter att bryta sig igenom kompostgallren. Det verkar inte spela någon roll hur intrikata lösningar jag klurar ut. Hon är klurigare. Idag hittade jag henne inte någonstans. Ropade, letade - t.o.m. i garderoben - kallade både ute och inne. Inget svar. Till slut hittade jag henne på husses kontor med noggrant stängd dörr. Där låg hon i godan ro och gnagde på telefonen. Och telefonen brukar ju inte precis ligga på golvet... Men det är husses fel - att inte kolla av rummet innan han stänger dörren är en klar miss.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar