onsdag 2 oktober 2013

Var är valparna? Idag spelade jag upp en videosnutt från Kennel Blåguls blogg. Elva goldenvalpar som kravlar och piper i högan sky. Oj, vad mina röda lystrade. Dom tittade undrande på mig en lång stund, tittade ut genom fönstret och sniffade lite i luften. Dock fick dom inte vittring på var valparna fanns och övergav sen projektet "leta valpar".
Annat ljud i skällan var det när Cesar tog hand om en blind labbe som betedde sig aggressivt vid matskålen. Siri for iväg som en raket - stormskällande.
Sonja fortsätter att stjäla saker med samma glada uppsyn som vanligt. Frågan är hur länge man ska ha det här hemmet valpsäkrat. Jag har beslutat mig för att strunta i att hon tar min prydnadskudde från sängen. Vill hon så gärna ha den så ta den då! Jag är ändå inte så intresserad av prydnadskuddar. Plötsligt var kudden inte så attraktiv längre. Konstigt. Ren tvätt, smutsig tvätt, blöt eller torr tvätt är kul. Kan man sticka iväg med TVÅ smutsiga strumpor är triumfen fullständig. Svante blir oerhört upprörd över sådana tilltag medan Siri hakar på i en dragkamp. Plötsligt blir en socka en knästrumpa.
Boken jag läser ser ut som om den har gått genom en köttkvarn. Sonja läste den före mig.


Vad tittar dom på?

Jo, dom spanar på husses veteranbil (en av många).

En Buick som fått komma ut och lufta sig en stund. Nu fungerar både lyktorna och körriktningspilarna. Jag säger då det...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar