tisdag 13 januari 2015

Sonjas turdag!

Egon har passerat. Några nerblåsta takpannor och omkullblåsta trädgårdsmöbler får man väl stå ut med. Det blåser fortfarande, det regnar av och till men man börjar vänja sig.
Sonja har haft en toppendag! Först fick hon ett brev med posten som hon fick öppna själv.



En jättefin tupp låg det i paketet och den "låter" också om man biter den i huvudet! Kanske är jag för snål med att köpa nya leksaker till hundarna. Hon blev väldigt glad och lät inte Svante ens komma i närheten av den fina grejen. Tack snälla gammelmatte för att du tänker på Sonja.


Det kan löna sig att vara lite sjuk. Sekundär sjukdomsvinst kallar vi det för på medicinspråk.
Överraskning nummer två denna dag var att Siri kom! Det är en halv evighet sen Siri var här och båda mina vovvar blev överlyckliga. Siri också faktiskt. Hennes bästa polare och hon är ju "extramamma"till Sonja.
Och så sprang dom alla tre i trädgården. Full rulle hela tiden. Jag tog Sonjas ny leksak ifrån henne på ett tidigt stadium för hon bevakar den med sitt liv.
Just nu är båda mina hälsosamt trötta och jag pratade precis med Siris matte. Samma sak där - trött hund.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar