onsdag 7 januari 2015

Hade tänkt skriva om böcker...

I dag hade jag tänkt skriva om böcker som gjort intryck under det gångna året. Det får bli en annan dag. Jag trodde jag hade läst allt av Karin Alvtegen, men det hade jag inte. Avslutade precis "Skam". Det är förskräckligt vad den människan, Karin A alltså, kan skriva ruskiga historier utan vare sig mord, tortyr eller våldtäkter. Och innan dess läste jag "Jag heter inte Miriam" (Gullmaj Axelsson). Egentligen orkar jag inte hur mycket koncentrationsläger som helst men den här boken hade en annan dimension också.
Återkommer med fler lästa böcker.

I dag hade jag ställt in kameran för att fånga lekande hundar men på något sätt blev det mörkt för snabbt. Även om dagarna faktiskt märkbart blir längre på eftermiddagarna.

Så i stället blev det som vanligt sovande hundar.
Min fina Svante

Min tufsiga lilla gatuhund


Båda sov middag på min säng efter att ha varit ute och sprungit på gräsmattan i det riktig fina solskenet.







a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar