måndag 22 december 2014

Regn och en liten gatuhund

Nu har det regnat i stort sett oavbrutet i ett dygn. Och mer lär det bli. Man undrar ju ängsligt hur en del kan vara oroliga för grundvattennivån.
Hundarna var dyblöta efter morgonpromenaden och torkade sig frenetiskt på golv och mattor. Jag är mycket tacksam att dom inte i första hand väljer soffan.



Jag måste nog sluta tycka synd om Sonja. Har låtit henne slippa stå på trimbordet och bli kammad de senaste veckorna. Nu ser hon mer än någonsin ut som en gatuhund från Östeuropa och jag blir full i skratt när jag tittar på henne. Tufs-Maja!
Husse ska få en julklapp av Sonja. Ett paket blyertspennor med suddgummi i änden. (Till korsord och sudoku.) Sonja har redan tuggat sönder två paket så pennorna har tagit slut. Å andra sidan får husse skylla sig själv som inte plockar undan sina pennor.
Förr om åren spelade jag Alfapet bara till jul och nyår. Numera spelar jag Wordfeud mest hela tiden. Jättekul! Tack, initialnamne!



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar