lördag 27 december 2014

Mellan jul och nyår

Väldigt ovanligt Skåneväder! Snö, några få minusgrader och vindstilla!



Ska vi gå på promenad?! Så mysigt!
Jag tvekar lite att ta med Sonja för underlaget med saltad vägbana och hård issörja känns inte bra för hennes tassar. Hon blir så ledsen om hon inte får följa med så jag tar chansen. Hon verkar inte särskilt påverkad.


Annars är hon väl ganska lik sitt gamla vanliga jag. Att stjäla disktrasan i köket ser jag som ett friskhetstecken.
Hundarna fick inte onödigt många julklappar. Varsitt paket från Siri med ett grisöra och ett tuggben. Svante öppnade sitt paket snabbt och elegant. Sonja var inte lika effektiv och gick direkt till Svantes klappar och försökte stjäla från honom. Uppskattades inte. Matte fick hjälpa Sonja med hennes paket. Ordningen återställdes. Sen hade mormor med sig två paket med goda tuggstickor. Samma sak igen - gruff om vem som ägde vad.
Såg på FB om en IT som hade fått minst 30 leksaker i julklapp men var mest intresserad av en tom förpackning grädde.
Magdalena Ribbing sade på TV häromdagen att svenska barn i snitt har 538 leksaker...
Man undrar vart vi är på väg. Inte mot extraval verkar det som!

Några boende i vårt närområde har missuppfattat det här med jul och nyår. Dom har smällt smällare och raketer sen julafton. Varenda kväll är det kulsprutesmällar och fyrverkerier över vår himmel. Visserligen har jag två oerhört skottsäkra hundar och vi lider inte alls men jag tänker på alla som har hundar eller andra djur som är rädda.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar