onsdag 1 oktober 2014

Mac-kurs och fotboll

Macen och jag har varit på introduktionskurs i kväll. Hyggligt, tycker jag, av säljaren att bjuda på en "komigång-kurs". Det var trevligt och en mycket pedagogisk och trevlig ung man gick igenom de basala funktionerna bland program, kommandon och hur man pillar runt på styrplattan eller vad det heter. Själv föredrar jag mus. Och jag kommer aldrig att förlåta mig själv om jag glömmer att lägga den i skrivbordslådan VARJE gång jag lämnar rummet. Så inte Sonja får tag i den. Den är vacker som ett smycke och lika dyr. Inte någon 99-kronorsvariant från Kjell&Company här inte.


Jag kan inte påstå att jag lärde mig jättemycket på kursen, för det mesta har jag redan klurat ut själv, men några aha-upplevelse fick jag.
Nu återstår ett ganska gediget arbete att flytta filer från den gamla stationära datorn och från PC-laptoppen. Att flytta är väl inte så jobbigt men det som dränerar energi är att besluta vad som ska kastas och vad som är värt att behålla. Musiken har jag redan flyttat och det gick bra. Dokument också och där kunde jag faktiskt kasta massor.
Nu återstår bilderna...
Malmö FF slängde precis in 2-0 mot Olympiakos. Det var väl duktigt!
Hundarna sover skönt på sängen och Svante muttrar irriterat när Sonja kommer för nära. Han har stort revir den hunden.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar