söndag 1 mars 2015

När väder synkar med aktiviteter

I dag blev det perfekt synkning mellan väder och olika aktiviteter! Snöblandat regn och ordentligt blåsigt på förmiddagen och halva eftermiddagen. Läge att titta på sport och äta stor fastlagsbulle. Precis lagom till att Northug spurtade hem guldet på femmilen och Johan Olsson fixade Sveriges åttonde medalj tittade solen fram. Mat till djuren och hundpromenad. Kan inte bli bättre!

Katten Lennart, som haltade svårt för ett par veckor sen och fick smärtstillande i fem dagar, är nu helt återställd. Och inte en spänn kostade det eftersom jag hade smärtstillande hemma. Visserligen för hund men jag fick hjälp med doseringen av guddottern, veterinären. Det är vanskligt att ha oförsäkrade katter men, men, med stallkatter är det tyvärr så att dom har en tendens att ibland bara försvinna. Maja, t.ex., som efter en dyrbar kastrering och dyra mediciner bara försvann! Påkörd? Skaffat nytt hem? Stulen? Har ingen aning.

Dessutom har jag i veckan avslutat korrekturläsning av en bok. Det har varit lite segt under de senaste månaderna men så lade jag på ett kol och nu är det skickat tillbaka till författaren. En författare som skriver så himla bra och själv granskar sitt manuskript så noga att jag nästan gäspar när jag läser. Samtidigt som jag njuter av att slippa "hitta" så mycket. En punkt som ska vara ett kolon... sånt märker inte ens läsarna.

Måste bli aktivare med kameran... Sonja gosar på mattes "luddtröja".





a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar