tisdag 31 mars 2015

Sista dagen i mars

För några veckor sen satt jag ute i solen och läste - med Sonja i en stol bredvid. Hon är mycket förtjust i att ligga i alla sorters möbler. Tar man fram en trädgårdsstol är det lika bra att ge henne en också.
De senaste dagarna har det varit mest busväder. Dammarna ute i hästhagarna hade börjat minska i storlek och ett visst hopp började gry att det faktiskt skulle bli torrt där igen. Så glad fick man inte bli.


I dag forsar regnet längs rutorna och kulingen sliter i träden.


Häromdagen hade tre kaniner väldigt skoj på vår gräsmatta. Hoppade och sprang av hjärtans lust och anade inte att deras öde hade varit beseglat om vi hade släppt ut dom röda. Mina kaninjägare sätter full fart och de stackars kaninerna har inte en chans att hitta det lilla hål där dom tog sig in. Efter ett par timmar hade nog ändå kaninerna lekt färdigt för hundarna kom inte med några byten i käftarna. Tack och lov!

Förra helgen hittade jag en mycket originell och väldigt rörande dödsannons i Sydsvenskan.


Att man designar sin begravning har jag förstått är ganska vanligt men att författa sin egen annons har jag aldrig sett tidigare. Hen (här passar det ordet rätt bra) tackar familj och vänner för det som varit, vill inte ha någon begravningsceremoni och ska vila i en minneslund.

I går var jag som vanligt och "pensionärshandlade" i närbutiken. (Fem procents rabatt på måndagar.) Sen ställde jag ett paket Dentastix lite för nära kanten på diskbänken. Sonja hade hunnit äta upp fyra stycken innan vi hann hejda henne! Hon skulle bara veta hur dyra dom där pinnarna är!




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar