torsdag 18 september 2014

Ny dator!

Nu har jag fått den! Min nya Mac alltså. Tyvärr har jag inte riktigt tid att engagera mig för det är mycket trevligare att umgås med gotlänningarna och äta deras ljuvliga fisksoppa med tillhörande vitt vin.

Den nya maskinen har hittat skrivaren, musen som styrs via bluetooth och allt möjligt. Hur man skriver snabel-a har jag däremot inte lyckats med. Jo, jag har förstått att det är alt+2 men min lilla maskin skriver TM med små bokstäver som en asterix liksom... Det ordnar sig säkert.
En viss risk är det dock att de närmaste dagarna blir jobbande med datorer...

Svante är inte i form. Han haltar fortfarande av och till. Han har inte sin vanliga glupande aptit och verkar allmänt "låg".
Sonja är som vanligt i högform och vill gärna leka med sin storebror.
Åsikterna här hemma går isär om vi (jag) ska ringa veterinären eller inte.


a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar