fredag 29 mars 2013

I väntans tider

Tanken att skapa en blogg om hundarna är att dels att skriva dagbok och dels att dela med mig om vedermödorna att ha TVÅ irländska terriers. Svante blir sex år i juni och har varit hos hos sedan han var åtta veckor. Vid ca tolv veckors ålder såg han ut så här.


Vacker, smart, självständig men ändå otroligt lätt att ha att göra med. Olyckskorparna var många. "Herre Gud, en irländsk terrier - dom kommer att få problem." "Vi hade en sån en gång och den var inte riktigt klok." "Vet ni vad ni ger er in på?"
Vi har för avsikt att utmana ödet ännu en gång. Om mindre än tre veckor kan vi hämta Svantes lilla "syster" Sonja.
 Foto: Birgitta Sköld

En av dessa två små flickor blir det. Här är de 3,5 veckor gamla.

Tyvärr måste jag konstatera att dokumentationen från Svantes uppväxt nästan inte finns. Visserligen skriver jag dagbok, men anteckningarna från andra halvan av år 2007 är ytterst sparsamma. Det kan bero på att jag var upptagen med valp. Jag ångrar förstås i dag att jag inte har noterat mycket mer. Bilder finns - hundratals - men som vanligt ligger de i mappar i datorn som inte säger så mycket.
I väntan på Sonja tänkte jag därför skriva lite om Svante och hans liv hittills.

Alla foton är "familjefoton" om inte annat anges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar