måndag 14 december 2015

Julstress...

Möjligen är jag lite dålig på att blogga nu för tiden. Det kan t.ex. bero på min julstress. Så fort det närmar sig jul blir jag deprimerad, stressad och vill bara att det ska bli den 1 januari (eller OK, kanske den 2 januari).
Att ständigt matas med bjällerklang, nu är det jul igen, hur gör du din jul mysigare, white christmas  osv, osv.
Vi var på adventskaffe hos vänner i fredags (tack L och ML) och jag kanske chockade de församlade med min kommentar "Jag avskyr julen!". Fast en kvinna kom fram efteråt och meddelade att hon också avskydde julen.  Vi var rätt överens och det kändes riktigt, riktigt bra.
"Fantastiskt erbjudande - en elbil till barnen för endast 1999 kronor!" "Unna dig själv en julklapp som inte får plats under granen! Köp en Peugot någonting för endast xxxxxx kronor!"
Medan ungar sover på pappskivor i väntan på transport till något ställe där de kan få bo.

Nåja, här sitter vi i alla fall och har det varmt och skönt, mat för dagen och det enda som stör är om det ska blåsa ännu mer i morgon. Siri och Twiggy har varit här i veckan. Alltid lika välkommet av mina röda som tycker att det är mycket roligare att leka med andra än med varandra.




Sonja och Twiggy bara älskar att leka. Ibland tycker tydligen Svante att det bli för våldsamt och då ingriper han, som den polis och väktare han är. Jag kan inte säkert tolka vad han menar,  men jag tror i alla fall att han försöker dämpa tjejerna en aning. Jag besparar er de längsta filmsnuttarna. Den här bör räcka för att illustrera vad jag menar.




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar