lördag 5 oktober 2013

Det är dags att säga hej då till grillen. Det är inge vidare kul att städa grillgaller och diverse tillbehör men det blir definitivt inte roligare att göra det till våren. Lika bra att ta itu med det nu. Tomaterna har slutat ge skörd men stockrosorna verkar inte vilja lägga av riktigt än.

Nu undrar jag vilken av mina elektroniska prylar jag ska gå till doktorn med. Bildströmmen fungerar inte sen några dagar. Ska jag behöva mejla bilder från telefon till datorn? Bökigt. Och om jag raderar en bild från bildström säger apparaten att bilden kommer att raderas från alla enheter. Jamen gör det då! Hatälskar tekniken.
Sonja är återigen till salu. Hon är faktiskt helt kapabel att göra mig gråhårig i förtid. Idag har hon destruerat fjärrkontrollen till min ganska nya dockningsstation. Ni vet - radio, väckarklocka, iphonedocka och allt det där läckra. Fjärrkontrollen var också läcker. Fem gånger tre cm kanske och väldigt behändig att styra radion med. Död, skulle jag vilja säga. Hittade ett företag på nätet som säljer reservdelar och har mejlat dit och frågat om det går att köpa en ny fjärris till min lilla enhet.
Vidare har Sonja tuggat sönder en gummihandske. Jag är oerhört tacksam att hon valde en vänsterhandske. Jag har en låda full med vänsterhandskar. Det är alltid den högra som går sönder först. Man borde ta kontakt med en vänsterhänt gummihandskanvändare.
Sonja har dessutom börjar gnaga på träet i "hundfönstret". Det är inte bra, för fönster är inte lika lätta att ersätta/vara utan som gummihandskar och fjärrkontroller.

Jag tror att ordet "nej" har spelat ut sin roll när det gäller Sonja. Utslitet. Svante har dessutom slutat hjälpa mig. Tidigare när jag sa "nej" for han iväg och sa "hrow" till Sonja. Nu verkar det som om han har tröttnat. Kanske måste vi träna in ett nytt förbudsord. Stopp, sluta eller något annat.
Hade bildströmmen funkat hade ni fått se både stockros och annat...
Svante är förstås fortsatt exemplarisk. Synd bara att han har övergett sin uppfostrarroll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar