lördag 19 oktober 2013

Sonja, mitt lilla hjärta

Gårdagskvällen avlöpte väl och hundarna var väldigt trötta eftersom deras kvällspromenad blev avsevärt senare än vanligt. Gäsp, gäsp men när det blev dags för godnattgodis piggnade dom till. Sonja hann under kvällen tugga sönder mitt förträffliga, stora grytunderlägg i kork. Dessutom ytterligare några böcker som hon snott från nedersta hyllan i bokhyllan. Jag begriper inte hur hon slingrar sig förbi kompostgallret trots mina försök att rigga upp det på ett smart sätt.



Idag har dom också haft glädje av en morot som Otto kastade ut på gårdsplanen. Morot är gott men inte så gott som frysta bitar av revben som fick bli lördagsgodis i dag.
Just nu bearbetar Sonja en vit vattenkanna som hon hittat någonstans. Jag gitter inte hindra henne. Kannan är ändå död. Stendöd.




När sovrumsfönstret blir en tavla... Just nu är det så vackert att ha sin lilla "skog" som utsikt. Snart faller löven och då ser man (tyvärr) Annetorpsleden där det är mycket trafik. Några veckor till kan man dock få njuta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar