söndag 27 oktober 2013

Storm i antågande

Nu väntar vi på stormen som ska komma i morgon. Det blåser visserligen rejält och enligt utsikterna ska det bli värre. Himlen blev blygrå för en stund sen men jag lyckades klara en hundpromenad utan att bli blöt.
Våra gäster är bortbjudna på middag så jag svepte ihop en paj och bjöd in syrran som var rätt trött efter tre dagar på Mat&Vin-mässan.

Och Sonja förnekar sig inte. Varför ska man vara på golvet när utsikten är så mycket bättre från ett bord? Idag har hon faktiskt endast bitit sönder en penna (till). Hon nyper dom från mitt skrivbord har jag insett. Alltså ner med pennorna i en låda. Snart är min tillvaro mer undanplockad och städad än den någonsin varit.
Om jag inte hade varit så lat skulle jag förstås trötta ut henne mera med olika fysiska och mentala aktiviteter på dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar