torsdag 10 oktober 2013

Alice Munro blev det!

Det blev som jag misstänkte - tjejerna valde att ockupera korgen tillsammans. Kan möjligen bero på att Svante redan tagit sängen i besittning och lagt sig exakt i mitten. När jag vill göra honom sällskap hoppar och dock ner på golvet och resultatet blev att jag fick sängen ensam.
Lite småsnålt av mig, men dom fick bara en halv Dentastix var i går. Lika glada ändå.
Inte nog med att jag är snål (nåja, försiktig kanske) jag är lat också. Tar de flesta bilder med mobilen trots att jag har en ganska bra kamera. Idag satte jag mig ned med bruksanvisningen och tog på allvar itu med att läsa/prova och igen läsa och prova. Jösses vad den kan, den lilla kameran!
Avundsjukt har jag kollat systersonen när han sekvensfotar hundarna. Bara håller ner knappen så plåtar kameran i ett. Och av femtio bilder blir kanske två bra. Det kan ju min också!!
Vilken tur att jag har min Tensonväst. Fickorna rymmer även kameran.
Det där med att ta bilder på sovande hundar är nu ett minne blott. (Fan tro´t, lättjan bli jag inte av med under den här livstiden.)

Fem minuter kvar tills vi vet vem som får Nobels litteraturpris.
Nu kommer han snart ut................... nu! ALICE MUNRO. Får alltså börja läsa noveller igen. Det har jag inte gjort sen Somerset Maugham. Och honom älskade jag!

##
Nu har det blivit senare eftermiddag. Syrran och jag har besökt mamma och som vanligt burit med oss en massa grejer. Mamma har för många saker...
Har också experimenterat lite med kameran. Vad sägs om Svante i "vattenfärg"? Sovande!
Eller Siri i "punk"? Nä, kanske ändå inte.

Hellre vanliga bilder. Men här knäppte nog kameran ca 40 bilder och det blev bara bra skärpa på båda hundarna (Sonja och Svante) på en bild. Och så får jag nog maka ner mig på marken för att komma i rätt nivå. Fast just nu regnar det och det känns inte så lockande att uppsöka marknivå. Illa nog med tre hundar som springer ut och in med blöta fötter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar