måndag 22 september 2014

Mekat med Mac


Finaste Svante har kryat på sig avsevärt. Han likna nu sitt "vanliga" jag igen och verkar ha avslutat sina matsmältningsbesvär för den här gången. Han har egentligen en robust mage, har bara varit magsjuk en gång tidigare i sitt sjuåriga liv.




Och matte har testat iPhoto. Det programmet kan nog duga till en del. Picasa har jag använt mycket genom åren och PhotoShop är förstås outstandning men då måste jag sitta i timmar och försöka för jag använder det så sällan. Vet inte ens om jag ska installera det. 


Sen bekantade jag mig med Keynote (Macs variant på PowerPoint) och skapade ett collage som konverterades till en bildfil. Hej och hå! Kanske behöver jag inte skaffa Officepaketet...
Jag har ännu inte kopierat in alla mina bilder i Macen utan väntar tills jag har gått (min första) datorkurs. Och städa bland bilderna borde jag också göra för man kan ju inte samla på allt. 

Så var det duvan för er som undrar. Den verkar ha permanentat sin bostadsort till vårt stall. Kliver omkring med viktig min och pickar i sig godbitar. Tjock som en tunna är den. Den bryr sig inte om vare sig hästar, människor eller katter.







a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar