söndag 14 september 2014

Köpa ny dator?

Igår kväll hade min laptop stängt av sig utan min medverkan. Startade den igen och försökte gå ut på nätet. Med Google Chrome. "Din dator har fått ett problem. Den måste startas om."
Efter några fruktlösa försök valde jag boken framför brottningsmatch med datorn. Tänkte att maskinen kanske repar sig efter en god natts sömn. Det gjorde den inte. OK tänkte jag,  jag har ju det gamla tröskverket, den stationära datorn. Den påstod att jag inte var ansluten till internet! Amen vadå!?!
Skrev sen ett frustrerat inlägg på Facebook och en timme senare ringde min datadoktor och undrade vad jag hade för problem och att han skulle komma förbi. Guldstjärna till honom.
Han löste problemet med min laptop snabbt. Den stationära behövde nog ett nytt nätverkskort, trodde han. Besökte Kjell&Company, köpte en liten USB-grej och tänkte, att nu är mina problem ur världen. Bara att stoppa in och installera. Näää! Datoridioten hittar inte ens den nya programvaran och den pyttelilla cd som följde med talar bara om vilka filer som finns på den och grekiska hade varit lättare att tolka.
Så nu orkar jag inte mer datorer idag. Jag sitter ju faktiskt inte i sjön.
Nu har jag ägnat säkert en kvart åt att försöka lägga in bilder. Programmet svarar inte... Hivar snart ut elektroniken genom fönstret och ställer in mig på valvaka.








a


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar